14 نکته در بازاریابی فیس بوکی و اینستاگرامی برای رستوران ها

14 نکته در بازاریابی فیس بوکی و اینستاگرامی برای رستوران ها

۲۳ آذر ۱۳۹۵

فیس بوک و اینستاگرام فرصتی باورنکردنی برای صاحبان کسب و کارها فراهم میکنند تا با مشتریان خود در ارتباط باشند.

بازاریابی در فیس بوک فیسبوک هنر بازاریابی

 

 

 

 

فیس بوک فرصتی باورنکردنی برای صاحبان کسب و کارها فراهم میکند تا با مشتریان خود در ارتباط باشند.

حامیان شما اینجا هستند و بیشتر آن ها صفحات خود را چندین بار در روز چک میکنند.

فیس بوک محلی است که مردم برای گپ زدن با دوستانشان به آن جا میروند. آیا این همان دلیلی نیست که مردم به خاطر آن با هم برای خوردن غذا میروند؟

موضوع مرتبط: آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

  7 نکته درباره فیس بوک:

  • تصویر کاور: شما فضایی با ابعاد 851*351 پیکسل در اختیار دارید که کسب و کار خودتان را تبلیغات کنید. که میتواند شامل تصاویر غذاهای خوشمزه شما یا مردمی که برای گذراند وقت خود با دوستان خود در رستوران غذا صرف میکنند باشد. شما میتوانید عکس کاور خود را هر باری که تغییر منو دارید ، تغییر دهید و غذاها و ویژه های جدید خود را تبلیغ کنید.

تصویر کاور فیسبوک عکس هنر بازاریابی

  • برگه های فیس بوک: از برگه های فیس بوک استفاده کنید تا بتوانید مردم را به رستوران خود جلب کنید. به خصوص 4 برگه اول بسیار کلیدی هستند. این های برگه هایی هستند که در صفحه اصلی بدون هیچ کلیک کردنی نمایش داده میشوند.

عکس پست فیس بوک غذا رستوران هنر بازاریابی

  • عکس های غذاها: بیشترین پست های به اشتراک گذاشته شده در فیس بوک، عکسها میباشند. شما در تجارت غذا قرار دارید و غذا از جمله محصولاتی است که بسیار بصری میباشد. مطمئن شوید که عکس های بسیاری  از غذاهای خود به صورت روزانه در صفحه خود قرار میدهید. حتی شما میتوانید یک منوی تصویری از منوی رستوران خود در فیس بوک ایجاد کنید.

 

  • پیشنهادهای انحصاری و خاص: پیشنهاد های انحصاری خود را برای فیس بوک تدارک ببینید. پیشنهاد هایی به حامیان خود بدهید که عکس های شما را لایک میکنند. از قسمت اپلیکیشن جانبی فیس بوک استفاده کنید تا به نرم افزار های مناسب متصل شوید و از این طریق پیشنهاد های گروهی خود را ارائه دهید تا حامیان شما آن ها را در نرم افزار های دیگر به اشتراک بگذارند.این کار میتواند ترافیک بیشتری از کاربران را به صفحه شما هدایت کند.

 

 

موضوع مرتبط: آموزش کسب درآمد از اینستاگرام
  • مسابقه و قرعه کشی: از قرعه کشی هاو مسابقات اجتماعی در صفحه فیس بوک خود استفاده کنید. این رویدادهای اجتماعی بسیار جذاب هستند و دلیلی خوب برای بازگشت مشتریان به صفحه فیس بوک شما و رستوران شما میباشد.

مسابقه در فیس بوک رستوران هنر بازاریابی

 

تبلیغات در فیسبوک فیس بوک هنر بازاریابی

  • تبلیغات های هدمند جغرافیایی: تبلیغات در فیس بوک به شما اجازه میدهد که تبلیغاتی بسیار هدفمند را انجام دهید. این برای غذاخوری ها و رستوران های بسیار فرصت خوبی است. میتوانید تبلیغ خود را به نمایش کسانی در بیارید که در حوالی منطقه جغرافیایی رستوران شما صفحه فیس بوک دارند. یا اینکه کسانی که پست های خاصی را لایک میکنند تبلیغات شما را ببینند.

 

 

  • قرار دادن ویدیو: ویدیوها بسیار جذاب هستند به خصوص زمانی که پستی اختصاصی برای ارسال ویدیو داشته باشید. این ویدیو میتواند شامل درست کردن یک غذای منحصر به فرد یا مصاحبه با سرآشپز یا مشتریان شاد باشد.

 

 

اینستاگرام بازاریابی رستوران هنر بازاریابی

 

 

 

 

موضوع مرتبط: آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

اینستاگرام یک سایت بسیار مشهور برای به اشتراک گذاشتن تصاویر میباشد.

با ادغام بدون مرز این شبکه با فیس بوک، ملاحظه خواهید کرد که بیش از 95 درصد حامیان شما در فیس بوک از این نرم افزار هم برای به اشتراک گذاشتن عکسهایشان استفاده میکنند.

7 نکته در رابطه با استفاده از اینستاگرام:

  • هشتگ های پرکاربرد: برای افزایش آگاهی از وجود صفحه اینستاگرام شما و همچنین رستوران شما از هشتگ های پرکاربرد و مربوط استفاده کنید.

 

  • هشتگ خاص: برای اینکه بتوانید کاربران محلی را جذب کنید از هشتگ  های خاص و کاربردی استفاده کنید. مثلا اگر شما رستورانی در تهران دارید میتوانید از هشتگ #تهران_غذا یا #تهران_رستوران استفاده کنید تا دقیقا کاربرانی که به دنبال رستوران در تهران هستند را جذب کنید.

هشتگ ترند پرکاربرد اینستاگرام هنر بازاریابی

  • هشتگ خاص کمپینی: اگر شما کمپین خاصی یا اینکه تخفیف و یا مسابقه ای را راهندازی کردین هشتگ خاصی را به این کمپین اختصای دهید تا مخاطبان شما از طریق این هشتگ به اخبار کمپین شما دسترسی پیدا کنند.

 

  • معرفی کارمندان در اینستاگرام هنر بازاریابیعکس های منو: از قابلیت های تصویری اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن تصاویر منحصر به فرد از غذاهای خود استفاده کنید.
  • درگیر شدن با آیتم های منو: از مشتریان خود بخواهید که از آیتم های مورد علاقه خود در منو عکس بگیرند و به اشتراک بگذارند تا شما درکی بهتر از سلایق مشتریان خود کسب کنید.

 

  • قدردانی کارمندان: عکسی از کارمندان خود در حالی که در حال تهیه مواد اولیه یا آشپزی و پخت پز هستند تهیه کنید با توضیحی مختصر در صفحه خود منتشر کنید. این کار مزایای دارد از قبیل اینکه اولا محیط را بسیار گرم و صمیمی نشان میدهد دوما نشان میدهد که فضای کاری شما بسیار مناسب است و سوما نشان میدهد که شما به کارکنان خود ارزش میدهید.

 

 

موضوع مرتبط: آموزش کسب درآمد از اینستاگرام
  • مسابقات عکس: اگر میخواهید که توسط کاربران معرفی شوید مسابقه عکس راه اندازی کنید. این مسابقه میتواند کاربران شما را بیشتر با شما و رستوران شما و غذاهایتان درگیر کند.کسانی که در این مسابقه شرکت میکنند برای مدتی ذهنشان درگیر شما و رستوران شما و مسابقه خواهد بود که آیا برنده میشوند یا نه.این عمل، وفاداری مشتری را به دنبال دارد.

مسابقه عکس اینستاگرام هنر بازاریابی

 

منبع:WISHPOND

تهیه شده توسط تیم ترجمه وبسایت هنر بازاریابی

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما خصوصی باقی خواهد ماند.

دیدگاه ها

  • هیچ دیدگاهی برای این مطلب وجود ندارد.