آشنایی با استارتاپ تلنگر

آشنایی با استارتاپ تلنگر

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

"تلنگر" نام استارتاپیست که اوبالیت بهبو از ارومیه آن را به ثبت رسانده است.

با چگونگی فعالیت این استارتاپ از زبان صاحب ایده یعنی اوبالیت بهبو آشنا شوید:

ایده و پیدایش تلنگر از یک مساله ساده در جامعه بازاری و مهندسی کشور آغاز شد. سال 1394 از طرف یک شرکت پیمانکار سد سازی و مهندسی آب در ارومیه سفارش تولید یک نرم افزار یادآوری تاریخ انقضا بیمه ماشین آلات راه سازی شرکت مورد نظر به ما داده شد و ما در مدت کوتاهی نرم افزار مورد نظر شرکت را ارائه دادیم. این شرکت دارای تعداد زیادی ماشین الات سنگین بود که در کارگاه های مختلف در سطح کشور فعال بودند و از طرفی بیمه های مختلفی را شامل می شدند که هیچ کدام از این بیمه نامه ها تاریخ های منظمی نداشتند. همین امر سبب شده بود تا مدیریت امور اسناد از دست پرسنل شرکت خارج شده و سبب وارد آوردن خسارت بدلیل عدم پرداخت به موقع بیمه نامه، به مجموعه شرکت گردیده بود.

 

تلنگر استارتاپ هنر بازاریابی

بعد از حدود یک ماه متوجه شدیم که در کارخانه های مواد غذایی که مواد اولیه فاسد شدنی هستند نیاز به یک سیستم یادآوری تاریخ های انقضای مواد اولیه وجود دارد. در همان زمان نیز چند شرکت حمل و نقل بین المللی جاده ای که با ما در ارتباط بودند، از مشکلات خودشان در ارتباط با تعدد اسناد بین المللی و داخلی رانندگان و بیمه کامیون ها گلایه مند بودند. دوستان دیگری نیز که در بازار فعالیت می کردند و از کسبه های خوشنام شهر بودند، مشکل خودشان مبنی بر وجود تعداد بالای چک های دریافتی مشتریان یا صادر شده به تامین کنندگان را با ما مطرح کردند و ما به این نتیجه رسیدیم که تاریخ اعتبار اسناد و مدارک کاری منظم و پشت سر هم نیست و مدام باید منشی ها و مدیران این تاریخ ها را کنترل کنند. حتی قول و قرارهایی که در یک تاریخ معین تنظیم می شوند آنقدر زیاد هستند که نیاز به یک یادآوری دارند.

استارتاپ تلنگر هنر بازاریابی

 

ما به این فکر می کردیم که چقدر خوب می شد اگر یک سیستم آسان وجود داشت تا همه بتوانند از آن استفاده کنند و تاریخ های مهم را یادآوری می کرد که به ین صورت ایده تلنگر از مشکلات رایج شرکت ها، صنایع، کسبه بازار و حتی مردم عادی کلید خورد و ما به فکر راه اندازی یک سیستم ساده، ارزان و آنلاین افتادیم.

ما تلنگر را 3 مرتبه از ابتدا بازنویسی کردیم زیرا در هر مرتبه به این نتیجه می رسیدیم که یک کربر عادی با هر دانش کامپیوتری و نرم افزاری باید بتواند با سیستم کار کند و جزئی از ابزار های میزکار او در کسب و کار خودش باشد. حتی در انتخاب اسم بسیار فکر کردیم که چه اسمی را انتخاب کنیم تا مرتبط و آسان برای حفظ کردن باشد. روزها برروی رسالت و هدف خود متمرکز شدیم و سعی می کردیم به ماموریت خود بیاندیشیم. به این که چرا باید مشتری از سیستم ما استفاده کند. به عبارت ساده تر ما چه کار می کنیم! کلمه "تلنگر" را با نام دامنه http://talangor.net راانتخاب کردیم زیرا در اصل ما به کاربر تلنگر می زنیم که تاریخ انقضا فلان سند خود را فراموش نکن.

تلنگر استارتاپ هنر بازاریابی

کاربران پس از ثبت نام در تلنگر به راحتی می توانند اسناد و مدارک خود را دسته بندی و آنها را به همراه تاریخ انقضا و یک نام کوتاه که بتوانند آنها را در یک نگاه از یکدیگر تشخیص دهند را در کمترین زمان ممکن ثبت نمایند. ما برای راحتی کار یک اسم واحد برای هر ردیف از اسناد و مدارک در نظر گرفتیم و آن را "تلنگر" می خوانیم تا کاربر ارتباط خوبی با سیستم برقرار کند. به عبارتی از واژه های سخت و دشوار مثل سند، مدرک، ردیف و غیره استفاده نکردیم و به زبان عامیانه و روزمره جامعه با مشتری کار می کنیم.

تلنگر استارتاپ هنر بازاریابی

برای تمام کاربران یک داشبورد مدیریت در نظر گرفته شده تا به راحتی بتوانند با یک نگاه از وضعیت موجود تلنگرهای خود آگاه باشند. برای راحتی مشتری، ما با رنگ تلنگر های او را تفکیک کرده ایم. به عنوان مثال تلنگرهایی که با رنگ قرمز مشخص شده اند یعنی کمتر از 3 روز از اعتبار آنها باقی مانده است و یا تلنگرهایی که با رنگ زرد مشخص شده اند یعنی کمتر از یک هفته از منقضی شدن تاریخ آن ها باقی مانده است.

استارتاپ تلنگر هنر بازاریابی

در تلنگر سعی کرده ایم یک محیط جذاب و راحت را برای مشتری فراهم کنیم زیرا ماهیت کار سند و چک و بیمه و سفته و غیره به خودی خود استرس آور می باشد، پس ما باید کاری می کردیم که مشتری با خیال آسوده بتواند با تلنگر کار کند. آمار و ارقام کاربردی با رنگ های مختلف به کاربر این دید را می دهد که مانند یک خلبان و کاپیتان در یک نگاه بتواند کسب و کار و زندگی روزمره خود را مدیریت نماید.

استارتاپ ایده تلنگر هنر بازاریابی

علاوه بر این ما مشتریانی را داریم که تاریخ های مهمی مانند تاریخ تولد دوستان خود، ازدواج، جلسات، امتحانات پایان ترم، دورهمی ها و مواردی از این دست را در تلنگر مدیریت می نمایند.

هنر بازاریابی تلنگر استارتاپ

ما تمام این تلاش ها را انجام می دیم فقط به خاطر اینکه بتوانیم تا بخشی از از هزینه های مادی و معنوی فراموش کردن تاریخ های مهم را در جامعه کم کنیم. تصور کنید چه تعداد موارد از کسبه و شرکت های معتبر صرفا به خاطر فراموش کردن تاریخ چک های صادر شده به دیگران دچار بدقولی شدند در حالیکه کاملا این اتفاق سحوی رخ داده و باعث خجالت زدگی و شاید آسیب به اعتبار این مردم شده است. و یا در اثر بروز حادثه رانندگی، بیمه از پراخت مبلغ خسارت بدلیل عدم تمدید بیمه نامه سرباز زده و مشتری مجبور به تحمیل هزینه های سنگین جبران خسارت شده است. ما ابزاری را ارائه کردیم تا مردم در زندگی پر مشغله امروز با آرامش بتوانند کسب و کار و زندگی روزمره خودشان را با سلیقه خود مدیریت کنند. چشم انداز ما این است کاری کنیم تا در کشور ضرر و زیان های مالی و معنوی در اثر فراموش کردن تاریخ های مهم حذف شود و هیچ ایرانی صرفا بدلیل گرفتاری های روزمره تاریخ های مهم را فراموش نکند.

تهیه گزارش: تیم وبسایت هنر بازاریابی

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما خصوصی باقی خواهد ماند.

دیدگاه ها

  • هیچ دیدگاهی برای این مطلب وجود ندارد.