افزایش فروش با ارائه مجموعه ای از محصولات

افزایش فروش با ارائه مجموعه ای از محصولات

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

مجموعه ی محصولات یا مجموعه ی خدمات ارائه دهید

مجموعه محصولات سبد کالا هنر بازاریابی


تصور کنید که هیچگونه سوپرمارکت یا رستورانی وجود نداشت تا محصولات یا خدمات متنوع را در یک مکان ارائه دهد. اگر مجبور میشدید گوشت را از یک مغازه، سیب زمینی را از مغازه دیگر و نان را از مکان دیگری تهیه کنید، چقدر تهیه مواد اولیه یک وعده ی غذایی برای شما مشکل ساز خواهد بود؟ قطعا می بایست زمان خیلی طولانی برای رفت و آمد بین مغازه  ها صرف میکردید.
سوپر مارکت ها و رستوران ها چنین راه حلی برای شما ارائه داده اند و در آن محصولات و خدمات لازم برای یک وعده غذایی را یکجا جمع کرده اند.

به این فرآیند ارائه محصولات و خدمات در یک سرویس مانند یک فروشگاه یا حتی یک بسته، مجموعه ی محصولات یا مجموعه ی خدمات میگویند.

برپایی چنین مجموعه ای کمپانی شما را از رقیبانتان متفاوت تر میکند و حتی انها را حذف میکند. پس چرا شما این کار را انجام ندهید.

ما مصرف کننده ها عادت به مجموعه راه حل ها داریم. وقتی یک تبلت میخریم، محصول خرید شده یک تبلت میباشد اما این تبلت مجموعه ای از تمامی نرم افزارها و خدماتی میباشد که ما به آنها نیاز داریم.

این مساله را در نظر داشته باشید که جمع آوری محصولات یا خدمات نه تنها باید برای شما سودآور باشد بلکه برای مشتری نیز باید سودی داشته باشد تا آنها را جذب خود کند.

سودی که برای کسب و کار شما دارد:

  • اگر استراتژی مجموعه محصولات شما تاثیرگذار باشد، میتواند منافع فروش تکی را بمرور زمان بالا ببرد. این ابزار بازاریابی به کسب و کارها کمک میکند تا محصولات بیشتری به یک خریدار بفروشد و میتواند راه را برای محصولات جدید و کانال های بازاریابی جدید باز کند.

سودی که برای مشتری دارد:

  • مشتری ها ترجیح میدهند نیازهایشان را از یک مجموعه برطرف کنند. مردم برای رفع احتاجاتشان خرید میکنند. اکر یک مشتری به چند محصول مختلف احتیاج داشته باشد و مجموعه ی محصولات شما آن موارد را دارا باشند، مطمئن باشید برای مشتری شما خرید از یک فروشگاه بهتر از چندین فروشگاه میباشد.
  • مشتری ها از این مساله آگاه هستند که اگر محصولات را بصورت تکی یا از مکان های متنوع خرید کنند، قطعا هزینه ای که پرداخت میکند بیشتر از هزینه ای خواهد بود که برای یک مجموعه ی محصولات میپردازند.

جایگاه مجموعه ی محصولات و خدمات را در فروشگاه خود تعیین کنید و یک برنامه ی بازاریابی برایش برپا کنید تا ارزش مشتری هایتان، محصولاتتات، و کسب و کارتان را بالا ببرد.

سختگیر باشید. با مجموعه های درست، همه میتوانند برنده شوند.

تهیه شده توسط تیم ترجمه و تحقیق وبسایت هنر بازار یابی

 

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما خصوصی باقی خواهد ماند.

دیدگاه ها

  • هیچ دیدگاهی برای این مطلب وجود ندارد.