معرفی استارتاپ سازه پارس

معرفی استارتاپ سازه پارس

۶ خرداد ۱۳۹۶

سازه پارس ایده ای بود که در سال 92 توسط یکی از دوستان فعال در حوزه بازاریابی ساختمان ولی با جزئیات کمی متفاوت تر از چیزی که ما اجرا کردیم مطرح گردید. در سازه پارس ما به عنوان یک بستر آنلاین و تحت وب اطلاعات به روز و دقیقی از ساختمان های در حال ساخت شهر در اختیار عوامل فروش محصولات یا خدمات ساختمان قرار می دهیم. به عبارت ساده تر ما به آنها می گوییم کجای شهر چه ساختمانی در چه مرحله ای با چه تعداد طبقات یا واحد قرار دارد. در کنار آن جزئیات بیشتری از اطلاعات ساختمان در حال ساخت را نیز در اختیار مشتری قرار می دهیم. تا پایان سال 92 کار تحلیل و بررسی سیستم نرم افزار این ایده انجام شد و قرار بود در سال 93 این پروژه با با نام اروم سازه در سطح کلانشهر ارومیه اجرایی شود. در سال 93 کار مطالعه بازار و طرح تجاری کسب و کار را آغاز کردیم و خیلی خوب به خاطر دارم در آن زمان ارومیه و به طور کلی کشور آمادگی لازم برای استفاده و بهره برداری از این سیستم را نداشت. سیستم نرم افزار را دوباره بازنویسی کردیم و پروژه را به صورت آزمایشی با نام ایران سازه آغاز کردیم اما پس از مدت کوتاهی پروژه متوقف شد و دیگر ادامه ندادیم.

با گذشت 3 سال اینترنت و به طور کلی استفاده از شبکه های اجتماعی و نرم افزار های کاربردی بویژه در بستر موبایل، افزایش دانش استفاده از نرم افزارهای اینترنتی را در بین مردم در سطح کشور احساس کردیم که بستر و دانش کافی در بین مردم برای استفاده از یک سیستم بازاریابی اینترنتی در حوزه ساختمان وجود دارد. از طرفی رکود مسکن در کشور آغاز شد و باعث کاهش صدور پروانه های ساختمانی از طرف شهرداری ها و ساخت و ساز در کلانشهرها گردید که نتیجه آن کاهش اشتغال و افزایش بیکاری در بین ارائه دهندگان خدمات و فروشندگان محصولات ساختمانی شد.

سازه پارس sazepars ارومیه هنر بازاریابی

برای سومین بار تصمیم به بازنویسی سیستم نرم افزار کردیم و در زمستان سال 95 کار برنامه نویسی نرم افزار آغاز شد و تا آخر سال به بهره برداری رسید و با آغاز سال نو در سال 96 به طور کامل سازه پارس را با عنوان بانک اطلاعات ساختمان های در حال ساخت ارومیه با شعار شهر را بساز را اجرایی کردیم. البته در چشم انداز ما پوشش تمام کلانشهر های ایران می باشد و به زودی علاوه بر ارومیه، دیگر کلانشهر های کشور را نیز پشتیبانی خواهیم کرد. ما بسیار تلاش کردیم تا در یک محیط ساده امکاناتی را برای مشتریان خود فراهم کنیم تا بالاترین اثربخشی و بیشترین بازدهی را برای بازاریابی محصولات و خدمات ساختمانی را داشته باشد. ماموریت ما صرفا فروش محصولات یا خدمات ساختمان نیست بلکه رسالت ما افزایش کیفیت ساخت و ساز در سطح کشور می باشد، به همین دلیل است شعار "شهر را بساز" را انتخاب کردیم چون اعتقاد داریم شهر توسط خود ما ساخته می شود و باید بهترین کیفیت را کار خود ارائه دهیم.


 روند کار به این صورت می باشد که مشتری پس از ثبت نام در سایت سازه پارسhttp://sazepars.com ، با توجه به نیاز خود اشتراک استفاده از سایت را خریداری نموده و پس از پرداخت موفق تراکنش، وارد سایت می شود. در صفحه اصلی مدیریت ما برای او یک داشبورد مدیریت قرار داده ایم شامل نمودارهای آسان، زیبا و کاربردی از وضعیت ساخت و ساز در کلانشهر مورد نظر تا مشتری در یک نگاه بتواند تحلیل مفیدی از نحوه ساخت و ساز در شهر را داشته باشد. در واقع با این کار می خواهیم مشتری احساس احترام کند و به عنوان یک مدیر و کاپیتان بتواند دید کلان و جامع از روند تولید ساختمان در شهر داشته باشد.

sazepars سازه پارس هنر بازاریابی

در کنار داشبورد مدیریت، ابزارهای مختلفی را در اختیار مشتریان محترم قرار داده ایم تا او بتواند با کمترین هزینه به هدف خود برسد. ابزار فیلتر و جستجو به مشتریان امکانی را فراهم می آورد تا بتواند بر اساس سلیقه خود از بین انبوهی از ساختمان های در حال ساخت شهر، فهرستی را بر اساس زمینه فعالیت و گستردگی شغل خود تهیه نماید و اقدام به بازاریابی نماید. مشتری برای هر ساختمان می تواند اطلاعات جامع و کاملی را از قبیل نام منطقه، مرحله ساخت، نوع ساختمان، تعداد طبقات، تعداد واحد ها، نام سازنده، تلفن سازنده، آدرس دقیق ساختمان و تصاویر ساختمان که مانند یک آلبوم تصاویر در اختیار وی قرار می گیرد.

سازه پارس sazepars هنر بازاریابی

تیم جمع آوری اطلاعات سازه پارس علاوه بر ثبت اطلاعات ساختمان جدید، به صورت دوره ای بازدیدهایی را از ساختمان هایی که در گذشته ثبت شده اند را به عمل می آورد و اطلاعات آنها را به روز رسانی می نماید تا مشتری با به روز ترین لیست ممکن دسترسی داشته باشد. در سازه پارس تمام عملیات به صورت آنلاین و در بستر وب انجام می شود. حتی عملکرد پرسنل سازه پارس نیز قابل پیگری هستند و تیم کیفیت اطلاعات با نظارت بر اطلاعات ثبت شده توسط تیم جمع آوری اطلاعات عملکرد آنها را کنترل می کند و ما می توانیم در صورت مغایرت اطلاعات ثبتی، اشکالات را اصلاح و عملکرد پرسنل خود را ممیزی نماییم.

صنعت ساختمان در کشور ما به عنوان یک صنعت راهبردی محسوب می شود و حدود 1200 دسته شغلی به صورت مستقیم در آن دخیل هستند. برای تولید یک ساختمان چندین ماه صرف می شود تا مرحله به مرحله از تخریب تا پایان کار رشد کند و افراد مختلفی برای ساختن آن وارد و خارج می شوند. هدف ما در سازه پارس این است تا فرهنگی را در بین مردم نهادینه کنیم که ساختمان های کشور و شهر خود را با محصولات و خدمات خودمان می سازیم و هرچه قیمت رقابتی تر و کیفیت بالاتری داشته باشیم، ساختمان هایی با کیفیت مطلوب خواهیم داشت. این حس مسئولیت سبب می شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال در صنعت سختمان، خانه هایی مقاوم و زیبا داشته باشیم.

تهیه گزارش: تیم مدیریت محتوا هنر بازاریابی

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما خصوصی باقی خواهد ماند.

دیدگاه ها

  • هیچ دیدگاهی برای این مطلب وجود ندارد.